huh

Nu är jag är jätterädd för Australien! Visste ni att varje år försvinner 35 000 människor i Australien?! Hur obehagligt är inte det? Kollade på ett program nu om det, polisen i Auistralien har tom en hel avdelning med personer som jobbar med "missing persons" alltså folk som bara försvunnit från ingenstans. Just nu har de 2000 olösta fall som de inte har några ledtrådar till.
Jag är så glad att jag inte visste det här när min syster var där i 3 månader, jag som var rädd för att hon skulle stöta på en orm eller något..

aja ta hand om er! puss


Bilden ovan visar världens giftigaste orm.
InlandsTaipanen som kan bli 3 meter lång har tillräckligt med gift för att döda ca 1200 vuxna människor. Ormen upptäcktes först 1974 och förekommer endast i vissa delar av Queensland och South Australia. Det finns ca 200 olika ormarter i Australien, 12 av dem är kapabla att döda dig.


I Australien finns det två sorters krokodiler, sötvattens krokodilerna sägs vara ok att svalka sig tillsammans med. Saltvatten krokodilen bör man dock undvika. Annars hamnar snabbt i käftarna och bjuds på en deathroll innan man placeras under någon gren på botten av floden, havet, i väntan på att ens kött ska bli mört och fint.

 
Till vänster ovan ser vi Latrodectus hasselti (Red-back and Widows) och till höger Australian Funnel-web Spider. Farligaste spindeln i Australien är Trattminörspindeln, den är svart och lurvig och bygger sina bo under hus, bland stenar etc. När det regnar kryper de ofta in i bostadshus. Trattminör spindeln är giftigast i världen, den är mycket aggresiv och är också betydligt farligare än svarta änkan. Spindeln har 8 gram gift i sin kropp, 0,1 räcker för att döda en människa. Skaka ur dina stövlar innan du sätter på dig dom. Kolla under toalettringen innan du sätter dig.

Klicka här för mer info


Kommentarer
Postat av: stina

haha ^^ nu känns de mkt bättre att jag ska dit xD

2009-11-04 @ 21:12:57
Postat av: mimmi.

saknar dig också runa ! <3

2009-11-07 @ 01:25:34
URL: http://noordins.blogg.se/

Kommentera inlägget här
(Kommentarer som anses stötande mot mig eller mina nära kommer raderas. Lika så spamkommentarer och kommentarer fulla med länkar)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0